Ana içeriğe atla

Python - CatBoost (Regresyon)

Kategorik değişkenler ile otomatik mücadele edebilen hızlı bir GBM türüdür. Bunun için “Hitters” veri setini kullanacağım. Veriyi hazırladıktan sonra catboost kütüphanesini indiriyorum. Daha sonra CatBoostRegressor modülünü indirdikten sonra modelimi kuruyorum.


Modelimi kurduktan sonra test setimi tahmin et dedikten sonra ilkel test hatamı hesaplıyorum.


Şimdi tuning kısmına geçebilirim. Modelimi tekrar çağırıyorum ve modelin argümanlarını inceliyorum. Daha sonra en önemli parametreler için manuel giriş yapıyorum ve bunun üzerinden 5 katlı cross validation yapıyorum.


Sonrasında modele en optimum parametreleri bul dedikten sonra bu değerlere göre modeli tune edip train setimi fit ediyorum. Son olarak, test setimi tahmin et dedikten sonra test hatamı hesaplıyorum.

Yorumlar