Ana içeriğe atla

SPSS - Regresyon Analizi

Faktör analizini tamamladıktan sonra bu 5 faktörün healthcluba gitme tercihinini ne ölçüde etkilediğini bulmak için lineer regresyon analizi yapmamız gerekiyor. Bunun için SPSS’in Anayze kısmından Linear Regression seçerek analizime başlıyorum. 


Burada dependetim “Intention to go” meani. Değişkenlere ise bulduğum 5 faktörü koyuyorum. Method olarak “Enter” seçtiğimde bu 5 faktörün 5ini de aynı anda analize sokuyorum demek, ki bu faktörlerin ne derecede intentionu etkilediğini bulmak istiyorum. 

Statistics kısmında “Estimates” seçiyorum. 


Options kısmında “Replace with mean” dedikten sonra analizi çalıştırıyoruz. 


Bakacağımız ilk tablo “Model Summary” tablosu. R değerim 0,18 gibi oldukça düşük bir değer çıkıyor. R square ise 0,032 yani bu değişkenler intentionun sadece %3’ünü açıklıyor. Anova tablosundaki sig değeri de 0,05’ten büyük. Yani bu analizi sağlıklı bir şekilde sonuçlandırmam mümkün değil.



Yorumlar