Ana içeriğe atla

SPSS - Crosstabs Analizi

Şimdi, sınıflandırmış olduğum müşterilerde healthcluba gitme tercihinin kadın erkek arasında nasıl değişkenlik gösterdiğini tespit etmek istiyorum. Bunun için SPSS’in Analyze kısmında Descriptive Statistics “Crosstabs” seçerek analizime başlıyorum.


Row kısmına 5’li cluster sonucumu, Column kısmına “gender” seçerek ilerliyorum.


“Cell” kısmında Percentage Row ve Column seçiyorum.


Şimdi sonucu yorumlayabilirim. 1. Kümede yer alan müşterilerin %38’inin kadın, %62’sinin erkek olduğunu görüyorum. 1. Grup en fazla Community’e önem veriyordu. Buradan hareketle, erkeklerin healthclub tercihinde community’nin oldukça önemli olduğu yorumunu yapabiliyorum. 2. Grubun %25’inin kadın, %75’inin erkek olduğunu görüyorum. 2. Grup ise en fazla Ambiance önem veriyordu. Buradan hareketle erkeklerin heathclub tercihinde ambiancın önemli bir nokta olduğunu görüyorum. 3. Grup ise %60 kadın, %40 erkek. 3. Grup en fazla Price’a önem veriyordu. Buradan kadınların price’a daha hassas olduğu yorumunu yapıyorum. 4. Grup %47 kadın, %53 erkek gibi birbirine çok yakın. 4. Grup ise All demanding idi, yani burada cinsiyet üzerinde kesin bir farklılık bulunmuyor. 5. Grubu ise %24’ü kadın %76’sı erkek ve equipmenta önem veriyordu, demekki erkekler için equipment faktörü oldukça önemli.


Yorumlar